Fjädrar

Jag ville gömma mina fjädrar
gömma dem under en stor, tung sten
så att de inte försvann
Jag ville vattna mina blommor
se dem frödas och växa sig stora och vackra
så att jag kunde känna stolthet
Jag ville springa så fort jag kunde
springa tills benen vek sig
så att jag kunde känna hjärtat dunka
Men ben blir för snabbt trötta
Blommor vissnar för fort
och fjädrar blåser så lätt i motvind
Jag ville gömma mina fjädrar
gömma dem under en stor, tung sten
så att de inte försvann

Jag ville vattna mina blommor
se dem frödas och växa sig stora och vackra
så att jag kunde känna stolthet

Jag ville springa så fort jag kunde
springa tills benen vek sig
så att jag kunde känna hjärtat dunka

Men ben blir för snabbt trötta
Blommor vissnar för fort
och fjädrar blåser så lätt i motvind

- Jessica Lundholm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0