När du kom

Jag var ensam och osäker
Höll mig mest för mig själv
Tills jag hittade en likadan
som ville bli min vän
Nu finns du alltid i mitt liv
och jag hoppas att du aldrig går
När jag tänker tillbaka
kan jag inte minnas ett liv utan dig
Just för att jag inte levde
innan du kom
Du värmde min frusna själ
och väckte mitt sovande hjärta
Jag hade hoppats på en vän
men fick istället något annat
Jag önskade mig vänskap
och fick så mycket mer
Värme, gemenskap, kärlek
tillit, lycka
är bara några av de gåvor du gett mig
sedan du kom
Du kom som ett mirakel
och räddade mig från undergång
Nu är du min andra halva
min styrka och mitt hopp
Du är den enda som vet hur jag fungerar
Du är den enda jag riktigt litar på
Du är den som gör mig så lycklig
Dig älskar jag mer än allt
Jag blev en hel människa
när du kom.
Jag var ensam och osäker
Höll mig mest för mig själv
Tills jag hittade en likadan
som ville bli min vän
Nu finns du alltid i mitt liv
och jag hoppas att du aldrig går
När jag tänker tillbaka
kan jag inte minnas ett liv utan dig
Just för att jag inte levde
innan du kom

Du värmde min frusna själ
och väckte mitt sovande hjärta
Jag hade hoppats på en vän
men fick istället något annat
Jag önskade mig vänskap
och fick så mycket mer
Värme, gemenskap, kärlek
tillit, lycka
är bara några av de gåvor du gett mig
sedan du kom

Du kom som ett mirakel
och räddade mig från undergång
Nu är du min andra halva
min styrka och mitt hopp
Du är den enda som vet hur jag fungerar
Du är den enda jag riktigt litar på
Du är den som gör mig så lycklig
Dig älskar jag mer än allt
Jag blev en hel människa
när du kom.

- Jessica Lundholm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0